Kam nedošel velbloud 2011

Date 17.09.2011 - 16.10.2013
Place KD Jablonec - Jablonec nad Jizerou
Category Akce v okolí

Description

kam-nedosel-velbloud-2011-1

Odbor Turistiky při TJ Sokol Jablonec nad Jizerou pořádá v sobotu 17. září 2011 XXXII. ročník dálkového pochodu KAM NEDOŠEL VELBLOUD.

• Pěší trasy: 7, 17, 25, 36, 45 km
  • Cyklotrasy: 27 a 51 km

Pěší trasy:

• 7 km - Od kulturního domu neznačenou silnicí na Končiny. Zde na červeně značené cestě vlevo směr Horský hotel Stráž a dále k odbočce na skalní vyhlídku Stráž. Zde je K 1. Zpět po červené značce do cíle v Jablonci nad Jizerou.
  • 17 km - Od kulturního domu po zelené značce přes Blansko a Jizeru k Hostince U Kroupů, dále po žluté značce kolem Domova důchodců na Studenov (křižovatka tur.cest), dále po zelené směr Horní Rokytnice, při křížení se žlutou značkou vpravo a Kostelní cestou přes náměstí v Rokytnici n.Jiz. vzhůru na hřeben. Zde na červené značce vpravo a znovu vpravo na skalní vyhlídku Stráž K1 .Zpět po červené značce do cíle v Jablonci nad Jizerou.
  • 25 km - Od kulturního domu po červené značce na Dvoračky K2. Z Dvoraček po červené do sedla a po zelené značce - Exkurzní cestou na Rezek K3, dále po zelené značce po silnici ke Svatému Jánu, zde pokračujete po žluté přes Františkov na křižovatku cest Nad Františkovem a po červené značce na Stráž K1 . Zpět po červené značce do cíle v Jabloncinad Jizerou.
  • 36 km - Od kulturního domu po červené značce na Dvoračky K2, dále po červené značce k Růženčině zahrádce, po zelené značce ke Čtyřem pánům a po žluté značce k prameni Labe. Samokontrola (opište název třetího města od konce toku na levém břehu řeky Labe). Od pramene Labe zpět na Dvoračky, po červené značce do sedla a po zelené - Exkurzní cestou na Rezek K3. Z Rezku po zelené značce přes Hejlov, Bratrouchov a Buřany do Jablonce nad Jizerou.
  • 45 km - Z Kulturního domu shodně s trasou 17 km až na Studenov. Zde se vydáte po modré na Ručičky a po žluté přes Zadní plech na Krakonošovu snídani. Pokračujte po modré na křižovatku cest U čtyř pánů a po žluté k prameni Labe. Samokontrola (opište název třetího města od konce toku na levém břehu řeky Labe). Vrátíte se ke Čtyřem pánům a po zelené a červené značce dojdete na Dvoračky K2. Ze Dvoraček po zelené značce přes Kotelskou louku na Horní Mísečky, kde pokračujete po žluté na Dolní Mísečky a Třídomí, zde následně po modré značce na Rezek K3. Shodně s trasou 36 Km do Jablonce nad Jizerou.

Cyklotrasy:

• 27 km - Jablonec nad Jizerou, Rokytnice nad Jizerou, Rezek, Jestřabí, Poniklá, Jablonec nad Jizerou.
  • 51 km - Jablonec nad Jizerou, Rokytnice nad Jizerou, Rezek, Hotel Skála, Horní Mísečky, cyklostezkou č. 12 a následně č. 11 na křižovatku cest Na Rovince, cyklostezkou č. 10A Žalý, Benecko, Dolní Štěpanice, Hrabačov, Jablonec nad Jizerou.

Informace:

• Prezentace: 17. 09. 2011 v kulturním domě 06:00 - 09:30 hodin
  • Občerstvení: v cíli pravé krkonošské kyselo, na trase z vlastních zdrojů.
  • Ubytování: ve vlastních spacích pytlích na zemi v tělocvičně za 25,- Kč na osobu a noc, je možno po předchozím objednání.
  • Startovné: do 15 let 10,- Kč, nad 15 let 20,- Kč
  • Prosba: pochod se koná na území KRNAPu, prosíme účastníky o ukázněné chování, aby se další návštěvníci těchto míst nemuseli za nás stydět a mohli vychutnat krásu naší přírody. Děkujeme.
  • Ukončení pochodu v 19:00 hodin. V případě, že se z nějakého důvodu nemůžete, nebo nechcete vracet do cíle volejte telefon +420 602 340 051.
  • Informace: +420 481 591 288, TJ Sokol a +420 602 340 051, Jiří Šťastný . Propozice ke stažení ve formátu PDF.
  • Tento rok uplynulo 100 let od založení Klubu Českých Turistů v Jablonci nad Jizerou.

Legenda:

Pramen Labe je známý nejméně pět století, poněvadž kolem něj vedla prastará Česká stezka.

V 17. století se zde odehrál významný akt, kterým byla potvrzena příslušnost Labského pramene a jeho okolí českým pánům. Tento akt měl zlikvidovat i pohanské obřady, které se prý u pramene konaly. Pramen světil s velkou slávou královéhradecký biskup Jan František Kryštof z Tellenbergu 19. září 1684.

V čele velikého průvodu byl vynesen přes Krkonoše až k prameni. Jeho rekvizity nesl do těchto vzdálených a nehostinných končin velbloud. Velbloudu nepříznivé horské počasí příliš nesvědčilo. Uprostřed kopce padl a nebylo možné jej přimět k další cestě. Nezbylo než náklad z něj sejmout a na nosítkách a na bedrech nosičů dopravit k prameni.

Při stavbě stanů u pramene se navíc rozpoutala silná bouře a tím byl slavnostní akt ohrožen. Vysvěcení se však uskutečnilo, živly se zklidnily a nad horami se rozzářil jasný a klidný den...